söndag 9 december 2012

Hjärtan på rad


Idag visade termometern på minus 21 grader så det blev att aktivera sig inne. Jag gjorde några hjärtan på rad som fick sitta fast med klädnypor under mitt skåp i köket. Och ljusstaken jag ärvt efter mamma får pryda mitt köksbord. Är det någon som vet vad en sådan här ljusstake heter? Man kan dekorera den till jul och midsommar. Nu är det bara 2 veckor kvar till jul och för första gången så har jag allt under kontroll, alla klappar klara dom ska bara slås in här i veckan. Och det är ovanligt för jag brukar sitta natten till julafton och göra det. Ha det så gott i vinterkylan,kram maggan

3 kommentarer:

  1. Det är en toarpskrona :) /Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja, fy idag var det kallt ute... Brrr!
    En sån "Toarpskrona" hade jag oxå en gång i tiden... Undrar vart den tog vägen..?!
    Hjärtan på tråd var jättesöt!!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  3. En sån ljusstake hade mormor Aina. :) Hon dekorerade den med små vinteräpplen vid jul. De är SÅ fina! :)
    Fast hon gjorde även egna dekorationer till påsk och satte dit. :)

    SvaraRadera